كتاب شگفتی‌های تن‌درستی و روح افزایی

شگفتی‌های خوراکی

یکی از غذاهایی که بسیار ضرر دارد، خوردن غذای فردی است که به آن نیاز دارد. اگر شخصی نیازمند یا روزه‌دار باشد و به غذایی که دارد نیاز داشته باشد، نباید غذای او را خورد.

روزه‌داری که به غذای خود نیاز دارد نیز از لحظهٔ خوردن تا آخر عمر خود همواره در یاد و خیال خود مزاحم خورنده می‌شود و پیوسته به یاد می‌آورد که فلانی غذای او را خورده است. پیش از این، ما نمونه‌هایی از تأثیر و تأثر موجودات بر یک‌دیگر را بر شمردیم. به آن فهرست باید این نمونه را نیز به صورت شاخص افزود.

ما از توان مضاعف برخی از غذاها نوشتیم. شایان ذکر است غذای سالم و نیروزا با غذای تجملی و تشریفاتی متفاوت است و چنین نیست که ترکیبی از زیباترین غذاها نیروزاترین آن باشد. همیشه ضعف مزاج انسان با غذای اشرافی تقویت نمی‌شود. بیش‌تر غذاها با ورزش است که نیروی خود را آزاد می‌کند و به تعبیر دیگر، بدن انسان با ورزش است که قدرت جذب انرژی غذاها را به دست می‌آورد.

 مزاج انسان‌ها با هم‌دیگر متفاوت است و در برنامهٔ غذایی باید نسبت غذا با مزاج هر فرد را نیز سنجید. فشار و ورزش با هماهنگی غذا با مزاج است که می‌تواند بدن را برای جذب خوب غذا آماده سازد و سلامت آن را تأمین نماید؛ ولی فشار نباید چنان زیاد شود که در بدن ایجاد حساسیت کند و جسم مانند اسبی فراری و لگام گسیخته گردد. تأثیر ورزش تنها محدود به سلامت جسم نیست و روان آدمی را نیز سالم می‌نماید. برای نمونه، با ورزش می‌توان وسواس را از فرد وسواسی دور نمود. وسواسی کسی است که ارادهٔ خویش را از دست داده و آن را رها گذارده است و عنان آن را در دست ندارد، از این رو نمی‌تواند تصمیم بگیرد، حکمی دهد و کاری را بدون تکرار انجام دهد. ما برای رفع وسواس از فرد بیمار، ورزش را توصیه می‌کنیم. ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت اراده است.

————————————————

براي مطالعه كتاب “شگفتی‌های تن‌درستی و روح افزایی” بر روي نام كتاب كليك نماييد:

شگفتی‌های تن‌درستی و روح افزایی

مطالب مرتبط