رویا و حالات مردم

حالات عمومی مردم از جهت خوب و بدی کردار و عقاید و خلق و خو و آب و هوا و مناطق مختلف، در گوناگونی رویاها نقش عمده‌ای دارد.

مردم سالم و صالح با مردم فریبکار و حیله‌باز در رویاها مختلف می‌باشند و خواب‌های کفار و صاحبان عقاید ناموزون با رویاهای مومنان بحق می‌تواند تفاوت‌های ماهوی داشته باشد. افراد دروغ‌گو رویاهای دروغ و افراد ترسو و بزدل خواب‌های سست می‌بینند و به همین منوال، هر زمینه‌ای پی‌آمد ویژه خود را در خواب آشکار می‌نماید.

شغل، منصب، رنگ، محیط و آب و هوا در رویاها نقش‌های متفاوتی می‌گذارد که وجود تمامی این صورت‌ها کار را بر معبر بسیار پیچیده و مشکل می‌سازد. وی باید برای تشخیص تعبیری درست، آشفتگی‌های آن را جدا نماید.

پست و مقام و عنوان در تحقق نوع رویا بدون تاثیر نیست؛ اما چنان نیست که بتوان رویا را بر اساس آن به خواب روسا، عالمان، کشاورزان و مانند آن تقسیم نمود.

شخصیت خواب بیننده می‌تواند نقش عمده‌ای در بازشناسی خواب داشته باشد و نوعیت عنوانی فرد در چگونگی رویا تاثیری بسزا دارد. البته یک عالم یا شخصیت کشوری یا لششکری کم‌تر خواب بیل و کلنگ را می‌بیند؛ همان‌طور که در بیداری چنین است و کشاورزی روستایی بیش‌تر خود را در خدمت چنین وسایل و اشیایی می‌بیند و وی کم‌تر خواب عادات و اصطلاحات عالمانه و رسوم شاهانه را می‌بیند؛ ولی نمی‌توان آن را تحت قاعده‌ای درآورد و باید خود خواب مورد توجه معبر قرار گیرد و عناوین طبیعی و یا اعتباری را نمی‌توان میزانی کلی و اصولی در تعبیر دانست، همان‌طور که می‌شود گاه از باب عکس و سند و مشابه و مقابله امور، همگان خواب‌ها و رویاهایی می‌بینند که در سمت شغلی و یا نوعی خودشان نمی‌باشد؛ مثلاً شاهی خود را در کسوت گدایی و یا عالمی خود را در کسوت دنیا و زنی خود را در کسوت مردی مشاهده نماید که همه این امور می‌تواند در بازیابی رویا و کار معبر ایجاد مشکل نماید.

 

 

مطالب مرتبط