دانش استخاره/ جلد پنجم

 استخاره مختصر آيات و استخاره با سوره‌هاي قرآن كريم 

دانش استخاره/ جلد پنجم

شناسنامه:

سرشناسه : نکونام، محمدرضا‏‫، ۱۳۲۷ -‬
‏عنوان و نام پديدآور : دانش استخاره: آموزش روشمند اصول، قواعد، اصطلاحات و رموز استخاره به همراه تطبیق بر تمامی آیات قرآن کریم/محمدرضا نکونام.
‏مشخصات نشر : تهران: انتشارات صبح فردا‏‫، ۱۳۹۳.‬
‏مشخصات ظاهری : ‏‫۵ج.‬
‏شابک : دوره: ‏‫‭۹۷۸-۶۰۰-۶۴۳۵-۱۷-۶‬‭‬‬‬ ؛ ‏‫ج.۱‭‬‬: ‏‫‭۹۷۸-۶۰۰-۶۴۳۵-۱۲-۱‬‭‬‬‬ ؛ ‏‫ج.۲‭‬‬: ‏‫‭۹۷۸-۶۰۰-۶۴۳۵-۱۳-۸‬‭‬‬‬ ؛ ‏‫ج.۳‭‬‬: ‏‫‭۹۷۸-۶۰۰-۶۴۳۵-۱۴-۵‬‭‬‬‬ ؛ ‏‫ج.۴‭‬‬‏‫: ‏‫‭۹۷۸-۶۰۰-۶۴۳۵-۱۵-۲‬‭‬‬‬ ؛ ‏‫ج.۵‭‬‬: ‏‫‭۹۷۸-۶۰۰-۶۴۳۵-۱۶-۹‬‭‬‬‬
‏وضعیت فهرست نویسی : فیپا
‏يادداشت : ‏‫ج.۲- ۵ (چاپ اول: ۱۳۹۳)(فیپا).‭‬‬
‏عنوان دیگر : آموزش روشمند اصول، قواعد، اصطلاحات و رموز استخاره به همراه تطبیق بر تمامی آیات قرآن کریم.
‏موضوع : استخاره با قرآن
‏موضوع : استخاره
‏رده بندی کنگره : ‏‫‬‭BP۲۷۲/۵‏‏‫‬‭‬‭‬‭/ن۸د۳۷ ۱۳۹۳
‏رده بندی دیویی : ‏‫‬‭۲۹۷/۷۹
‏شماره کتابشناسی ملی : ‎۱‎۹‎۵‎۰‎۷‎۹‎۹

 


 دانش استخاره، ج۵، ص: ۹

 فصل یکم: چرایی و چگونگی استخاره با سوره‌های قرآن کریم

 دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱

 «ضرورت استخاره با سوره‌های قرآن کریم»

 

قرآن کریم اقیانوسی ژرف است که دانش‌های بسیاری را درون خود نهفته دارد که متأسفانه بشر با همهٔ پیشرفتی که در علوم و فنون داشته تا به امروز چندان بر آن دست نیافته است و حتی مؤمنان و اهل قرآن کریم نیز دستاورد چندانی در این زمینه نداشته‌اند. باید توجه داشت حضرات معصومین علیهم السلام با آن که گنجوران دانش الهی و خزانه‌دار وحی ربانی می‌باشند و با آن که انسان‌هایی فرازمانی بوده و نسبت به قرآن کریم در مقام «من خوطب به» هستند، در زمان محدود خود از ناحیهٔ دشمنان با مشکلات و مصایب فراوانی رو به‌رو شدند و فرصت بیان چنین دانش‌هایی را نیافتند و تنها برخی از آن را به ایما و اشاره بیان داشته‌اند تا شاگردان راستین مکتب آنان پی‌گیر آن باشند. یکی از دانش‌های قرآن کریم که در اصل دانشی موهبتی است اما با آموزش و تعلیم نیز تا حدی دست یافتنی و اکتسابی است «استخاره با قرآن کریم» می‌باشد. استخاره به قرآن کریم به دو صورت ممکن است: یکی استخاره با آیات قرآن کریم و دیگری استخاره با سوره‌ها. آن‌چه در میان مردم و عالمان دینی رایج است استخاره با آیات قرآن کریم است اما کم‌تر کسی را می‌توان سراغ گرفت که با سوره‌های قرآن کریم استخاره نماید. استخاره با سوره‌ها خود را بیش‌تر در محدودهٔ تفأل نشان می‌دهد. دانش تفأل شعبه‌ای از دانش‌های قرآنی است که قدرت پیش‌بینی کارها و دورنگری در آن با

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲

توجه به آیات و سوره‌های قرآن کریم را به دست می‌دهد. ما در بیان مبادی استخاره و در جلد نخست این مجموعه بیان کردیم که علم استخاره به دست آوردن آگاهی کلی و نه جزیی و موردی نسبت به آیندهٔ نزدیک می‌باشد اما ترسیم علل، اسباب، خصوصیت‌ها و آثار امور را به‌طور مشخص و دقیق در تیررس اذهان آدمی قرار نمی‌دهد مگر در بعضی موارد آن هم نسبت به صاحبان استخاره و اولیای الهی که در این زمینه وامدار باطن خویش و صفای نفس خود هستند. این دانش تفأل است که می‌تواند جزیی‌نگر باشد و به صورت موردی از آینده‌های دور و نزدیک نسبت به هر امری به صورت خرد و کلان خبر دهد و زمینهٔ شناخت آن و تصرف در راستای متفاوت علل، اسباب و خصوصیت‌ها و آثار آن را فراهم آورد که چنین علمی تنها در تیررس خصّیصان از راه‌یافتگان به بارگاه عظیم و رفیع قرآن کریم می‌باشد. باید از این دانش در فرصتی مناسب و در جای خود سخن گفت که متأسفانه هنوز مجال و فرصت آن پیش نیامده است.

همان‌گونه که پیش از این اشاره شد ما در جلد نخست این کتاب، اصول، قواعد، اصطلاحات و رموز استخاره با قرآن کریم و نیز تطبیق آن بر تمامی آیات را آورده‌ایم و در این جلد بر آن هستیم تا استخارهٔ سوره‌ها را بیان نماییم. برای تحقق این منظور، استخارهٔ خوب و بد هر سوره را استخراج نموده و سپس با مقایسهٔ آن، استخارهٔ هر سوره را به دست آورده‌ایم. آن‌چه در فصل دوم این بخش پیش روی شما قرار می‌گیرد نمایهٔ استخارهٔ آیات قرآن کریم است و در فصل سوم استخارهٔ سوره‌ها با نمایهٔ تفصیلی آن آمده است. فصل چهارم نمایهٔ سوره‌هایی است که استخارهٔ خوب دارد و فصل پنجم استخارهٔ سوره‌هایی را بیان می‌کند که استخارهٔ آن بد است.

خالی از لطف نیست آماری که در پیشگفتار این کتاب به آن اشاره شد

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳

دوباره یادآوری گردد و آن این که: از مجموع ۶۲۳۶ آیهٔ قرآن کریم، استخارهٔ ۹۹۹ آیه خوب، استخارهٔ ۶۶۶ آیه بد، استخارهٔ ۱۲ آیه وسط، استخارهٔ ۷۸ آیه برای صاحب استخاره، استخارهٔ ۵۳۸ آیه عالی، استخارهٔ ۱۱۲۳ آیه بسیار خوب، و استخارهٔ ۱۴۷۸ آیه بسیار بد، استخارهٔ ۷۶ آیهٔ آن بد نیست و استخارهٔ ۱۲۶۶ آیهٔ آن خوب نیست می‌باشد که به‌طور کلی می‌توان گفت: ۷۰/ ۴۴ درصد استخارهٔ آیات قرآن کریم (۲۷۴۹ آیه) خوب و ۳۰/ ۵۵ درصد آیات آن استخارهٔ بد است. البته، آیات صاحب استخاره در این آمار منظور نشده است. در بررسی آماری دیگری می‌توان گفت: از مجموع ۱۱۴ سورهٔ قرآن کریم استخارهٔ ۴۴ سوره (۵۹/ ۳۸ درصد) که دارای ۲۲۰۰ آیه است خوب و هفتاد سوره (۴۱/ ۶۲ درصد) که دارای ۴۰۳۴ آیه می‌باشد استخارهٔ بدی دارد.

در این جا لازم است چند امر مورد توجه قرار گیرد که به خلاصه بیان می‌شود:

الف) چرا استخاره نسبت به کارها بیش‌تر بد را نشان می‌دهد تا خوبی و گشایش را؟ در پاسخ باید گفت: کار کردن تا کار خوب کردن فاصلهٔ خود را دارد و قرآن کریم در پی بیان انجام کار خوب است. انسان یا مؤمن بیش‌تر در پی انجام کارها به دیدگاه‌های نزدیک نظر دارد و قرآن کریم در پی توجه به افق‌های بلند و دوردست سعادت است. هنگامی که انسان تمایلات خود را دنبال می‌کند کم‌تر در پی تصرف قله‌هاست. بر این اساس است که قرآن کریم توجه و دقت لازم نسبت به کارها را اعمال می‌دارد؛ زیرا کار کردن یا کار را به همراه مشکلات و پیچ و خم آوردن آن با انجام کار خوب، درست و بدون عوارض و پی‌آمد منفی متفاوت است و قرآن کریم انسان را به این حقیقت آگاه می‌سازد و او را در این راستا قرار می‌دهد؛ به‌ویژه که بیش‌تر افراد با انجام کارهای خود حظوظ نفسانی را در نظر دارند تا وصول به درستی‌ها را.

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴

ب) باید دانست در استخارهٔ آیات کم‌ترین مورد آن متوسط و میانه است. باید در نظر داشت در اصل ما کاری متوسط نداریم و وجود چنین مقدار (۱۲ آیه) نیز با مماشات در بیان می‌باشد وگرنه هریک از این موارد با دقت زمینهٔ خوب یا بد را پیدا می‌کند.

ج) ممکن است در جمع کلی نسبت به سوره‌ها، سورهٔ عالی، متوسط یا میانه وجود نداشته باشد که تمامی با توجه به افق‌ها و اهمیت موارد و نسبت به چینش‌های جدول مورد نظر چنین نسبتی را نشان می‌دهد که توجه به آن در باب تفأل بسیار مهم و دقیق است و باید در استنباط تفأل آن را نیز مورد بررسی قرار داد.

د) امر دیگری که در زمینهٔ تفأل به آیات نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که تفأل به آیات برای کارهای بسیار مهم است نه کارهای کوچک و خرد. متأسفانه در باب استخاره به آیات نیز چنین است که بیش‌تر افراد آن را در کارهای خرد و کوچک انجام می‌دهند و نه در کارهای کلان و اساسی. ما در کتاب استخاره با آیات قرآن کریم دربارهٔ چنین رویکردی و آسیب‌های آن به تفصیل سخن گفته‌ایم و در این جا نیز باز خاطرنشان می‌شویم در تفأل به آیات نیز نباید چنین رویکردی داشت و برای هر کاری بدون توجه به مورد یا تفکر و مشورت در کار استخاره نمود. از قرآن کریم باید بیش‌تر در کارهای اساسی، مهم‌وکلان‌بهره‌جست.

ه) خوب یا بد بدون آیات وصف به حال متعلق موصوف است، نه اصل موصوف؛ یعنی خوب و بد بودن‌ها نسبت به کارهای ماست نه نسبت به آیات و سور الهی که آیات و سور الهی تمامی خوب و وحی است و ملکوت امور و کارها را در بر دارد و نسبت به راستای ناسوت و نفسانیت‌های ماست که وصف خوب یا بد به خود می‌گیرد وگرنه نسبت به اصل آیات الهی و سور رحمانی جایی برای بد وجود ندارد و همان‌طور که اصل آیات بیانگر دنیا و عملکرد بشر و خوب و بد آن است

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵

و با توجه به آن است که عناوین مؤمن، کافر، وارسته، ظالم، نعیم و جهیم مورد کاربرد قرار می‌گیرد، وگرنه ملکوت آیات در تمامی آیات حتی آیاتی که بیانگر بدها و بدی‌هاست تمامی الهی، ربانی و ملکوتی است و جایی برای کاستی و کجی ندارد.

و) باید دانست خوب و بد بودن استخارهٔ آیات امری نسبی است و نسبت به کارها و افراد تنوع می‌پذیرد و از یک آیه برای هر موقعیتی می‌توان برداشتی متفاوت از پیش داشت و چنین نیست که استخارهٔ آیات ثابت و تغییرناپذیر باشد و آیه‌ای که برای موردی خوب است همان آیه برای موردی دیگر یا برای فردی دیگر بد باشد. برداشت از آیات توسط صاحبان استخاره خالی از تنوع و تعدد نیست همان‌طور که نفس آیات الهی دارای تجلیات و مظاهر و نمودهای گوناگون معنایی می‌باشند و قرآن کریم نیز وصف «کل یوم هو فی شأن» را داراست. این رشته سر دراز ندارد و این نوشته را مجال تفصیل آن نیست و ما در پی بیان آن نیز نمی‌باشیم؛ چرا که مقدمات فراوانی را می‌طلبد که ما آن را در نوشته‌های تفصیلی عرفانی خود آورده‌ایم.

ز) آخرین نکتهٔ این مقدمه را خاطرنشانی این مهم قرار می‌دهیم که آن‌چه در مجموعهٔ پنج جلدی حاضر دربارهٔ استخاره آمده است اندکی از حقایق بی‌شمار و بی‌پایان از مواهب عینی خداوند است که آن را در قرآن کریم نهفته است و تنها در حکم مقدمه و زمینه‌ای محدود و کوتاه برای راهیابی به حقایق قرآن کریم است تا هم جایگاه قرآن کریم تا حدودی روشن شود و هم راه از بیراهه مشخص گردد و افرادی ناآگاه بی‌محابا علم ادعا برندارند و از روی جهل به ساحت قرآن کریم با ادعاهای مکتوب یا شفاهی خود بی‌احترامی ننمایند و نیز راه روشن باشد و آنان که می‌خواهند با قرآن کریم مأنوس گردند و رهرو این راه شوند نقشهٔ راه را در اختیار داشته باشند.

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 


 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۷

براي دريافت نسخهٔ تصویری بر روي لينك : http://ayatollahnekounam.com/wp-content/uploads/2018/07/097.-5.pdf كليك نماييد.

 

 

فصل دوم: نمایهٔ استخارهٔ آیات قرآن کریم

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۸

 

نمایهٔ استخارهٔ آیات قرآن کریم

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۲۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۳۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۴۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۵۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۶۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۷۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۸۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۹۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۰۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۱

 


 

فصل سوم: نمایهٔ استخارهٔ آیات قرآن کریم

 

نمایهٔ استخارهٔ سوره‌های قرآن کریم

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 براي دريافت نسخهٔ تصویری بر روي لينك : http://ayatollahnekounam.com/wp-content/uploads/2018/07/097.-5.pdf كليك نماييد.

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۱۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۲۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص:۱۳۳

 

 


 

فصل چهارم: نمایهٔ استخارهٔ خوب سوره‌های قرآن کریم

 

 

نمایهٔ استخارهٔ خوب سوره‌های قرآن کریم

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 


براي دريافت نسخهٔ تصویری بر روي لينك : http://ayatollahnekounam.com/wp-content/uploads/2018/07/097.-5.pdf كليك نماييد.

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۳۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۴۹

 

فصل پنجم: نمایهٔ استخارهٔ بد سوره‌های قرآن کریم

 

نمایهٔ استخارهٔ بد سوره‌های قرآن کریم

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۵۹

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۰

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۱

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۲

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۳

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۴

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۵

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۶

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۷

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 

دانش استخاره، ج۵، ص: ۱۶۸

 

جهت مشاهده تصاویر به نسخهٔ تصویری مراجعه نمایید

 


براي دريافت نسخهٔ تصویری بر روي لينك : http://ayatollahnekounam.com/wp-content/uploads/2018/07/097.-5.pdf كليك نماييد.

مطالب مرتبط