برهم ریزی کمیت و شکوه ظاهری باطل با شهادت اهل حق

آیت الله نکونام: شهادت اهل حق، کمیت و شکوه ظاهری باطل را بر هم می ریزد.

این گونه نیست که اهل باطل و فرصت طلبان منافق برنده میدان نزاع میان اهل حق و فرصت طلبان منافق باشند؛ زیرا سعادت و موفقیت آن است که عمل مورد رضای حضرت حق باشد. ماندگاری و جاودانگی برای اهل حق است و در فضای نفوذ فرصت طلبان منافق که داعیه دین و شریعت دارند، این شهادت یکی از اولیای خداست که مسیر را برای همگان روشن و آفتاب می سازد. شهادت اهل حق، به معنای نفی موقعیت اجتماعی آنان نیست؛ بلکه شهادت ایشان تنها وسیله ای است برای برهم ریزی کمیت ها و نفی اهل باطل. این شهادت اولیای الهی است که کمیت باطل را خنثی می سازد و جریان باطل را به نابودی و محاق می کشاند؛ اگرچه باطل با کمیت هاست که حکومت و چیرگی دارد. شهادت اولیای الهی ویران کننده ترین ضربه بر اهل باطل است و فراوانی کمیتها را مقهور خود می سازد و توده ها را بر هم می ریزد.

آیت الله نکونام: اگر سخن و موعظه بیدار کننده نباشد، شهادت مسیر حق را می گشاید.

در برخوردهای اجتماعی، گاه موقعیتی پیش می آید و جامعه و مردم به جایی می رسند که دیگر چیزی نمی تواند آنان را بیدار سازد و حرف حق را به گوش و هوش آنان بنیوشاند و دیگر سخن و موعظه مشکل گشا و کارگر نیست و این تنها شهادت یک ولیّ است که حق را جلا می دهد و آن را آشکار و نمایان می سازد و باطل را رسوا و نابود می گرداند و کمیت ها را شرمنده و مأیوس می سازد و توده ها را از گرد اهل باطل پراکنده می نماید. این نیز یک اصل است. اصلی برای تداوم دین حق و حقیقی و برای بقای خوبیهای واقعی و رسوایی و سرکوبی اهل باطل که خود را در قالب حق بر مردم حاکم ساخته اند بدون آنکه بویی از حقیقت در آنان وجود داشته باشد و آنچه مشام اولیای حق از آنان استشمام می نماید تعفن است.

در چنین فضایی که باطل با نام دین حکومت می کند این شهادت یکی از اولیای خداست که راه و مسیر دین حق را همچون قله مرتفعی تا صدها سال بعد نشان می دهد و علم دین داری حقیقی را بر دوش می کشد و ابرهای سیاه و تیره باطلی را تا مدتی دراز به صورت کلی از جامعه کنار می زند. نمونه آشکار این گفته، شهادت مولای غریب مؤمنان؛ حضرت علی علیه السلام و حادثه خونین کربلاست.

مطالب مرتبط