هنر عمیق و مؤثر موسیقی

 موسیقی یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغ دین می باشد؛ همان طور که دنیای کفر امروز از آن به عنوان بهترین ابزار در راه نشر کفر و فساد استفاده می کند.

 

هنر عمیق و موثر موسیقی

جنگِ امروزِ دنیا جنگ فرهنگی و سرد است و این جنگ نیز همانند جنگ خندق است که گریزی از آن نیست. خالی کردن هر میدان فرهنگی و واگذاری کلی آن به دست دشمن یعنی تخریب دین و دیانت و برابر با شکست مسلمانان است. جناب ابونصر فارابی فیلسوف، مجتهد، متفکر و موسیقی دان ایرانی روزی به دربار سیف الدوله رفت و با تاری که داشت شروع به نواختن نمود. موسیقی او همه را به خنده وا داشت. او سیم تار را تغییر داد و دوباره نواخت، این بار کسی نبود که به گریه نیفتد. این هنر عمیق و مؤثر موسیقی است که برخی از فقیهان بدونِ در دست داشتن دلیل متقنی آن را به صورت کلی حرام دانسته اند.

فقیهان امروزی بهتر است با چنین فتاوایی که به خلع سلاح اختیاری موسیقی دانان مسلمانان در جهبه ی فرهنگی منجر می شود با تامل در مبانی استنباط، رزمندگانی را تربیت نمایند که بتوانند در عرصه ی فرهنگ و هنر بر جهان کفر بتازند.

 

موسیقی: یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغ دین

اصل غنا به خودی خود هیچ اشکالی ندارد و دلیلی بر حرمت اصل غنا نیست، بلکه آن چه حرام است عوارضی است که همراه موسیقی بوده است. غنا ابزاری در دست اوباش و اراذل بوده است و با آن دین را به اندراس می کشیدند و اشاعه ی فحشا می نمودند ولی اگر عوارض فاسد از آن گرفته شود و موسیقی در دست افراد مؤمن قرار گیرد که مرزهای شرعی را رعایت می کنند، دلیلی بر حرمت ندارد و یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغ دین می باشد؛ همان طور که دنیای کفر امروز از آن به عنوان بهترین ابزار در راه نشر کفر و فساد استفاده می کند.

مطالب مرتبط